
Druga generacja znanego hiperturystycznego Suzuki Hayabusa otrzymała kompletnie przebudowany 4-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1340 cm3, ale wygląd bezpośrednio nawiązuje do poprzedniego modelu. Rewolucja? Raczej ewolucja.Suzuki jako pierwszy producent motocykli powoli odkrywa swoje nowości na rok 2008. Nowa generacja modelu Hayabusa oczekiwana była już w tym roku, ale na rynku pojawił się supersportowy GSX-R 1000 K7, tak więc z powodów marketingowych premierę rynkową przełożono na przyszły rok.
Patrząc na nowe Suzuki Hayabusa jest jasne, że zmiany stylistyczne są raczej kosmetyczne. Nie ma się co dziwić, gdyż aktualna generacja długimi godzinami opracowywana była w tunelu aerodynamicznym, a ponieważ wynik jest więcej niż zadowalający, nie było powodu do wyraźniejszych zmian. Na przedniej owiewce znajdziemy lampę w kształcie klina, a po jego bokach wloty powietrza. Obok wlotów zamontowano kierunkowskazy.
Za dużym zbiornikiem o pojemności 21 l jest jednomiejscowe siodełko, a motocykl zakończony jest aerodynamiczną obudową, zamiast której można zamontować drugie siedzenie. Po bokach zamontowano końcówki układu wydechowego, którego kolektor wydechowy ułożono w hierarchii 4-2-1-2. Motor spełnia normę emisji spalin
Pod owiewkami ukryto 4-suwowy 4-cylindrowy rzędowy silnik chłodzony cieczą o pojemności 1340 cm. Oprócz większej o 41 cm pojemności silnik otrzymał większy airbox, 16 nowych zaworów tytanowych. SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve = dwa wtryskiwacze na cylinder), kute tłoki z powierzchnią SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), przysłonę dławiącą SET (Suzuki Exhaust Tuning) i wiele innych modyfikacji. Większość opisanych nowoczesnych technologii, pierwotnie zaprojektowanych dla motocykli wyczynowych, pojawiła się w tegorocznym litrowym GSX-R.
Suzuki nie podało niestety kluczowych informacji dotyczących mocy i momentu obrotowego, jednak brytyjski serwis motorcyclenews.com, odwołując się na źródła bliskie szefostwu Suzuki, mówi o mocy 146 kW (198 KM). Siła napędowa przenoszona będzie na tylne koło poprzez nowe sprzęgło z regulowanym poślizgiem, 6-biegową przekładnię i łańcuch. Wzorem GSX-R 1000 nowa Hayabusa otrzyma także trzy mapy wtryskowe z możliwością wyboru trybu przyciskiem na kierownicy.
Szkieletem całego motocykla będzie nowa odciążona rama aluminiowa o zwiększonej sztywności. W pełni regulowane zawieszenie składa się z widelca upside-down o średnicy rur 43 mm z przodu i wahacza z centralnym amortyzatorem z tyłu. W wyposażeniu nie zabraknie 17-calowych kół ze stopów lekkich z oponami 120/70 ZR 17 z przodu i 190/50 ZR 17 z tyłu. Na przednim kole zamontowano dwie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami promieniowymi, z tyłu pojawiła się jedna mniejsza tarcza. Masa netto nowego Suzuki Hayabusa będzie 220 kg, czyli o 3 kg więcej od aktualnego modelu.
Dane techniczne Suzuki GSX1300R Hayabusa
Rok modelowy 2008
Rozmiary całkowite 2 195 x 740 x 1 170 mm
Rozstaw osi / wysokość do siedzenia 1 485 mm / 805 mm
Silnik, pojemność 4-suwowy 4-cylindrowy rzędowy, 1 340 cm3
Skok x średnica tłoka 81 x 65 mm
Stopień sprężania 12,5:1
Ilość zaworów / chłodzenie 16 / ciecz
Przeniesienie napędu / skrzynia biegów łańcuch / 6-biegowa
Rozmiar i typ kół 17-calowe ze stopów lekkich
Rozmiar opon (przód/tył) 120/70 ZR17, 190/50 ZR17
Hamulce przód 2x tarcza 310 mm, 4-tłoczkowe zaciski promieniowe
Hamulce tył 1x tarcza
Rama odlewana rama aluminiowa
Zawieszenie przód widelec USD, średnica 43 mm
Zawieszenie tył wahacz, centralny amortyzator
Zbiornik paliwa 21 l
Masa netto 220 kg
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz